Festivalul Internațional de Statui Vivante 2017

Doamnelor, domnilor, un eveniment cultural destul de important e pe cale să se producă.Poate ați auzit de statui vivante, sau poate ați și văzut în realitate așa ceva.Recunosc, eu am văzut doar digital.
În realitate, există o un teatru întreg care se ocupă doar cu teatru stradal, pantomimă, expresie corporală.Și e teatru din România.Și are un festival dedicat acestui tip de teatru.
Teatrul Masca din București a fost înființat în 1990 de Anca Dana Florea, regizor și Mihai Mălaimare, actor la Teatrul Național București și până în prezent a obținut numeroase premii, inclusiv Ordinul de ”Merit Cultural” în grad de Ofițer ”în semn de înalta apreciere pentru dăruirea și talentul puse în slujba artei dramatice, impunându-se atât în țară, cât și în străinătate drept un veritabil ambasador al culturii românești.”





Statuia vivantă sau vie, este un actor costumat, machiat și așezat în așa manieră încât să imite o statuie veritabilă. De aici și denumirea de ”statuie vivantă.”
Statuia vivantă este produsul unor elemente atent îmbinate.Așa că fascinația machiajului , costumului antichizat, ca de bronz, fac ca tot ansamblul să spună o poveste, să facă artă, să fie teatru, spectacol.

Este diferit față de teatru clasic, unde actorii se ajută de voce, au replici, dialoghează, se mișcă, au dinamică, muzică, decor, pe când statuile vivante, au marele target de a pune toate aceste elemente în expresia feței, poziția corpului, pe care și-o păstrează cu orele.
Mă gândesc cât de greu este să faci asta.Să stai nemișcat pentru că eu pățesc mereu asta: dacă merg la coafor și îmi spune coafeza să stau nemișcată, ei, atunci mă apucă mâncărimea.Sau când eram la școală, iar în timpul orelor îmi venea să râd de nu-știu-ce, rămâi serios dacă poți.



Așa că, să(-ți) creezi o stare, o atmosferă, o lume, o emoție atunci când în jurul tău se creează alta (și să o și păstrezi), nu e ceva ușor.Poate fi foarte solicitant.
Însă Teatrul Masca ne demonstrează că se poate, nu degeaba Festivalul Internațional de Statui Vivante a ajuns la a VII-a ediție.Anul acesta participă statui din Viena, Olanda și China, alături de 15 statui vivante ale teatrului nostru.
”Nu știu alții cum sunt...” , vorba lui Creangă, însă eu aș și plăti să văd așa ceva;pentru că accesul la festival este gratuit și în aer liber, în parc, în fiecare zi de la ora 16, în trei locații diferite din București.Deschiderea Festivalului, intitulat și Noaptea Statuilor Vivante, va avea loc pe 30 mai la Casa Filipescu-Cesianu, ora 20, și continuă după cum urmează:
         În Parcul Humulești (Ferentari) pe 31mai- 1iunie , și poate și o idee grozavă pentru petrecut ziua copilului.
         În Parcul Crângași (cartier Crângași) pe data de 2-3 iunie 
         În Parc Herăstrău, intrarea din Șoseaua Nordului (Locul de la Roata Mare) pe 4 și 5 iunie.

Mă gândesc serios să-mi sun verișoara din București și să o anunț să pregătească salteaua gonflabilă, o pătură, orice bun de pus sub șale, pentru că îi fac o vizită și să pregătească o salată, o măslină, ceva bun de mâncare.







       

Etichete: , , , ,