Decembrie în aprilie




Hristos a înviat.
 Paranteză:Am putea la fel de bine să ne urăm ”Crăciun fericit”, să ne punem șoșoni de lână, să bem vin  fiert și să ne uităm la ”singur acasă.”
Și ne aruncăm ochii  în calendar ,abia ce a trecut Paștele și visam cu ochii deschiși la mini-vacanța de 1 mai sau mai grav la vacanța la mare cu cortul.Iar acum a venit iarna cu a ei ninsoare să ne strice planurile.
Ha, să îl pomenim pe cel care a inventat centrala de apartament, termopanul și plapuma, că zău ,e o atmosferă de decembrie. Am închis paranteza.

Cred că Paștele de anul acesta a fost unul dintre cel mai pașnic, cuminte, luminat, înmiresmat Paște de care am avut parte, exceptând bineînțeles persoanele lipsă aferente.Doi bărbați importanți am și eu în viața asta și amândoi au lipsit.Amândoi de nevoie și siliți de împrejurări.
Și da, această doamnă cu ochii verzi, care în acest moment își bea cea de-a doua cafea zilnică, a făcut de voie cozonac cu nucă,rahat și cacao.N-a făcut curățenie generală așa cum scrie în manual, doar o curățenie minimalistă aferentă weekendului, a vopsit ouă (de găină), iar copilul le-a spoit cu ceva tempera.Să fie, domnule.

Vreme așa nebună în aprilie n-am mai văzut de când eram în școala generală.Era 1 aprilie și când m-am trezit dimineața să mă duc la școală, șoc și groază era zăpadă, tată,nu lapoviță. Câțiva cm de zăpadă pufoasă, umedă, de alb imaculat.Evident, mama mi-a dat bocancii și gecoiul de iarnă grea.Ce-i drept a fost bine puțin timp, 4 ore mai târziu era primăvară în toată regula.Și cine a fost ”cel mai prost din curtea școlii” cu ditamai geaca, iar ceilalți cu gecuțe din denim, cine mamă, cine?

Doresc să menționez că această fotografie este făcută personal, din bucătăria proprie; evident este realizată din interior, afară bate vântul prea tare ca să deschid geamul.



Etichete: , , , , , , , , , , ,