Dimineața lui Nicolae Moș

www.shutterstock.com
Îmi amintesc serile în care îl așteptam pe Moș Nicolae sau pe Moș Crăciun.Mereu ne chinuiam să stăm toți cei 3 frați nedormiți până târziu în noapte să-l surprindem pe moș.Cum pune domnule acele dulciuri în ghetele noastre?Cum ne știe el pe fiecare,cum nu se încurcă,cum nu se împiedică pe întunericul gros din casă,pentru că niciodată nu îl lăsam lumina aprinsă ,dar mai ales cum intră pe ușă dacă este încuiată? Asta era marea dilemă.Nu câte ciocolățele sau gume ne aducea,pentru nu ne aducea jucării în cutii mari sau alte namile de jucării cât jumate din dormitorul nostru.Chiar de câteva ori ne ascundea acele mici dulciuri sub pernă.Grea misiune,mă gândesc.Pentru că ,hai cu un copil mai faci cum faci,dar noi eram 3 frați și dormeam toți într-un pat,iar la chestii de astea eram solidari și se dădea vestea repede dacă era vreun ”intrus” în cameră ,care mai și mirosea a zahăr,cacao,etc.

Așa eram obișnuiți,să primim ceva modest,puțin.Oricum pentru noi (anii 90 ) ,să primești ciocolată ”scufița roșie” și caramele era ca și cum am fi câștigat la loterie fără să participăm.
Pentru noi era o bucurie orice am fi primit,și cred că pentru orice copil din generația mea.
Până târziu,chiar și după ce aflasem adevărul despre moșul,tot mai primeam ceva în ghete.Nu îmi amintesc să fi primit cadou în bani de moș Nicolae (cum se obișnuiește azi),mi s-ar fi părut ciudat,oricât de bine-veniți sunt niște bani,mai ales dacă nu trebuie să muncești pentru ei :))

Nu zic că era mai frumos decât acum.Deloc.Nouă ni se pare că atunci era mai frumos ,dar eu cred că  suntem nostalgici.
Să ne gândim la părinții noștri sau la bunicii noștri care ei nu primeau ,poate,nimic.Pe atunci era Moș Gerilă și venea o singură dată,nu ca acum de n ori.

Părinții noștri nu aveau acces la informația de azi despre părințeală ,adică parenting sau tehnici de ”cum să îl faci pe copil să...” și cu toate astea niciodată dar niciodată moș Nicolae nu ne-a adus nuielușe ,deși...nu eram îngerași,mai ales că ”unde-s doi puterea crește.” Pentru mine asta spune multe.Este, dacă vrei,un semn că intuiția de părinte a funcționat .

Așa vreau să închei acest articol.Nimeni,nici un copil nu trebuie să primească nuielușe de la Moș Nicolae.

Etichete: , , ,