Scurt ghid de șoferie pentru începători

Când ești începător la volan,e greu,atât pentru tine,că ești crispat să nu faci vreo gafă,să nu încalci vreo regulă de circulație ,să nu iei vreo groapă și să rămâi acolo,să nu greșești drumul și să faci 30 minute pentru un drum de 10.
Așă că...m-am gândit să vin cu niște idei ,niște ponturi pe care le-am descoperit atunci când m-am urcat și eu pentru prima dată singură la volan:

  1. Prima dată aș vrea să menționez un lucru important: dacă îți place volanul îți va fi ușor să și înveți pentru examen,în consecință îl vei lua ușor ,iar asta își va fi confortabil din punct de vedere moral.Condusul de frică nu e sănătos nici pentru tine ,nici pentru cei din jurul tău.Așa că sfatul nr 1 este  că dacă îți dai cu stângul în dreptul la examen și îl iei după 25 ori ...mai gândește-te atunci când te vei urca la volan,mai ales singur.
  2. Aș vrea să spun ca la prima tură cu mașina de după admitere să te urci cu cineva care are permis și în care ai încredere că te poate ajuta la impas sau măcar să îți ridice moralul,dar...la mine a mers prima dată că am ieșit cu o prietenă,dar avem trei copii în spate care se hlizeau așa că plimbarea a fost scurtă,aproape am mers cu ochii închiși.După aia am ieșit cu bărbatul meu în dreapta...proastă idee.Nota 10 la cicălit.
  3. Am evitat trasee aglomerate,intersecții mari,unde trebuie să dai prioritate.Am circulat pe traseele pe care le făceam cu autobuzul,și vedeam semnele de circulație,ce volum de pietoni sunt zilnic,gropi,etc.Mă duceam la mama,traseu arhicunoscut pentru mine,iar de parcat parcam exclusiv în locuri spațioase,parcări mari ,lejere.Și mult timp am evitat parcările supermarketurile unde în fiecare minut cineva intră sau iese din parcare,pietoni cu cărucioare care traversează aiurea.Am evitat de asemenea și parcarea școlii.
  4. De evitat de asemenea și orele de vârf,am circulat mult sâmbetele,duminicile,în zilele de sărbători,când șoferii stau acasă cu berea în bot.
  5. Am rulat cu viteză relativ mică,sub limita legală,pe prima bandă ca să nu încurc.
  6. N-am ieșit în exterior,unde clar rulezi cu viteză de cel puțin 60-70 km/h.


Cam așa am făcut eu.Poate nu e sunt cele mai bune idei,însă pe mine m-au ajutat,am știut că am făcut bine,am vrut să îmi crească încrederea în mine ,să nu mă pun singură în situații limită,să încurc ,să blochez traficul.
Iar acum conduc pe distanțe mici,merg în locuri unde am mare nevoie,dacă am bagaje,mai circul și pe jos.Pentru mine nu a fost și nu e nevoie foarte mare de mașină.

Spor la condus și fără evenimente neplăcute în trafic.

Etichete: