Eu iubesc untul(P)

Îl mănânc pe baghetă crocantă,pe pâine de casă prăjită,cu gem de prune făcut de mine sau miere făcută...de albine,îl pun la final la rizzoto.Îl ador pe cel clasic,dulce dar și pe cel sărat.Îi ador consistența cremoasă,îmi place să fie moale,ușor de întins pe pâine sau de tăiat pentru a fi aruncat în tigaie la încins,pentru că da,cepei rumenite îi dă un gust divin untul.I-am dat cezarului ce-i al cezarului și am cumpărat pentru unt un suport transparent care dă bine pe raftul frigiderului.Bineînțeles că ambalajul nu l-am aruncat așa din prima;am uns tava și am răsturnat un chec în două culori .



Unul îmi amintește de pachețelele de grădiniță pe care mi le punea mama în rucsac.Pur și simplu ungea două felii de pâine cu unt,le punea un praf de sare și le împreuna pentru a face un frumos duet.Ușor de mâncat,simplu,gustos și chiar ieftin.Mama știa că untul e un necesar ,că are grăsimi sănătoase.Însă mama nu știa și nu avea unt Kerrygold,despre care eu am auzit numai de bine,iar de gustat ,am gustat de curând  la o prietenă ,care foarte mulțumită de ce avea în frigider,știind că sunt fan unt,mi-a prezentat bunătățile pe care le cumpărase.Era prima dată când gustasem unt sărat,ceea ce mi-a încântat papilele gustative pentru că unele alimente le ador ușor sărate,parcă le accentuează gustul.În supermarketele din orașul meu nu am văzut,aș vrea să fie și aici untul Kerrygold.

Cei de la Kerrygol spun că acest unt  poți să-l consumi imediat după ce îl scoți din frigider.Ceea ce e perfect pentru că dimineața,după ce mă dau jos din pat,somnoroasă ,pentru că am amânat alarma aia de 10 ori,mă duc la frigider să văd ce idei îmi vin pentru micul dejun al mofturoasei mele de 4 ani,care acuș întreabă „ce mi-ai pregătit pentru micul dejun?” Recunosc,untul m-a scos din dilemă de multe ori.Mai ales că nu durează mult să-l întinzi pe pâine.Iar după ce vine de la baie spălată și aranjată își înfige degetele ascuțite în unul meu apoi se linge lacom pe degete.Cum să nu fie asta drăguț?
Untul Kerygold este un unt fabricat în Irlanda,Europa de Vest,țară recunoscută pentru produsele agroalimentare, vitele, carnea de vită, produsele lactate,plumbul și aluminiu.Balanța comercială între exporturi (89,4 miliarde euro) și importuri (45,5 miliarde euro) avea ca rezultat un surplus anual de 43,9 miliarde de euro în 2010, cel mai mare excedent comercial relativ la PIB din toate țările membre UE.
Îmi place ambalajul,e simplu,discret,culori calde și plăcute ochiului.
Abia aștept să fie mai ușor de găsit și în Galați,să i-l prezint și fetei mele,garantat îi va plăcea.
Din ce am auzit la nutriționiști,untul este un aliment sănătos și nu trebuie evitat.
Este fratele mai deștept al margarinei.Iar noi nu îl evităm,îl iubim și îl consumăm des,e nelipsit din coșul de cumpărături.

Acesta este un articol folosit ca răspuns la întrebarea provocare inițiată de cei de la Kerrygold,
care m-au întrebat ce rol are untul în viața mea.

Etichete: